Piagam Pelanggan
PIAGAM PELANGGAN
KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT (KPWKM)
KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT (KPWKM)
PERKHIDMATAN UTAMA
|
PIAWAI KUALITI PERKHIDMATAN
|
PEMILIK
|
Memaklumkan status permohonan baharu Bantuan Bulanan Jabatan Kebajikan Masyarakat |
|
JKM |
Memaklumkan status permohonan Bantuan Sekaligus Bantuan Geran Pelancaran (BGP) dan Bantuan Alat Tiruan/Alat Sokongan |
|
JKM |
Memproses Pengeluaran Sijil Perakuan Pendaftaran Pusat Jagaan dan Sijil Perakuan Pendaftaran Taman Asuhan Kanak-Kanak (TASKA) |
|
JKM |
Mengendalikan kes kanak-kanak yang memerlukan perlindungan segera |
|
JKM |
Memproses pengeluaran kad bagi pendaftaran Orang Kurang Upaya (OKU) |
|
JKM |
Memaklumkan keputusan permohonan kemasukan ke Institusi OKU, Rumah Seri Kenangan (RSK), Rumah Ehsan (RE), Desa Bina Diri (DBD) secara sukarela |
|
JKM |
Memberikan Perkhidmatan di Klinik Subfertiliti dan Klinik Nur Sejahtera |
|
LPPKN |
Menyemak dan memberi maklum balas kepada NGO bagi permohonan Peruntukan Bantuan Khas Perbendaharaan (PBKP) yang lengkap/tidak lengkap diterima |
|
JPW |
Memaklumkan status permohonan Bantuan Khas Perbendaharaan kepada Badan Bukan Kerajaan (NGO) |
|
JPW |
Memberi maklum balas terhadap aduan/pertanyaan |
|
UKK |
Memberi maklum balas bagi aduan yang memerlukan siasatan terperinci |
|
UKK |
Menjelaskan tuntukan bayaran yang mengemukankan dokumen lengkap |
|
B. AKAUN |