PIAGAM PELANGGAN
|
PERKHIDMATAN UTAMA
|
PIAWAI KUALITI PERKHIDMATAN
|
PEMILIK
|
| Memaklumkan status permohonan baharu Bantuan Bulanan Jabatan Kebajikan Masyarakat |
|
JKM |
| Memaklumkan status permohonan Bantuan Sekaligus Bantuan Geran Pelancaran (BGP) dan Bantuan Alat Tiruan/Alat Sokongan |
|
JKM |
| Memproses Pengeluaran Sijil Perakuan Pendaftaran Pusat Jagaan dan Sijil Perakuan Pendaftaran Taman Asuhan Kanak-Kanak (TASKA) |
|
JKM |
| Mengendalikan kes kanak-kanak yang memerlukan perlindungan segera |
|
JKM |
| Memproses pengeluaran kad bagi pendaftaran Orang Kurang Upaya (OKU) |
|
JKM |
| Memaklumkan keputusan permohonan kemasukan ke Institusi OKU, Rumah Seri Kenangan (RSK), Rumah Ehsan (RE), Desa Bina Diri (DBD) secara sukarela |
|
JKM |
| Memberikan Perkhidmatan di Klinik Subfertiliti dan Klinik Nur Sejahtera |
|
LPPKN |
| Menyemak dan memberi maklum balas kepada NGO bagi permohonan Peruntukan Bantuan Khas Perbendaharaan (PBKP) yang lengkap/tidak lengkap diterima |
|
JPW |
| Memaklumkan status permohonan Bantuan Khas Perbendaharaan kepada Badan Bukan Kerajaan (NGO) |
|
JPW |
| Memberi maklum balas terhadap aduan/pertanyaan |
|
UKK |
| Memberi maklum balas bagi aduan yang memerlukan siasatan terperinci |
|
UKK |
| Menjelaskan tuntukan bayaran yang mengemukakan dokumen lengkap |
|
BAHAGIAN AKAUN |
